måndag 10 oktober 2016

Måndag 10/10 Stomimottagningen

Fick gå från jobbet tidigare idag för att kunna vara på Östra sjukhusets Stomimottagning 15.30. 
En kvart efter utsatt tid kom jag in till en Stomiterapeut vid namn Eva-Lena. Hon informerade hur det var att leva med stomi och att det finns två olika sorter beroende om det är från tunntarmen eller tjocktarmen som stomin är kopplad till. Hon visade påsar, hur man tog av och på dem mm och vi fick ställa de frågor som vi hade.

Efter det fick jag lägga mig på en brits och göra några små situps för att hon bäst skulle se vad stomin ska placeras. Hon målade med svart penna på magen så nu har jag två stora prickar där, fick med mig en penna så jag kan fylla i fall de försvinner efter duschen.

Nu är det bara tre dagar kvar till operationen och jag börjar bli nervös och inte blev det bättre efter besöket idag, usch jag vill inte vara med längre så känns det just nu samtidigt som jag vet att jag inte har något val utan får ta dag för dag men jobbigt är det :-(



Inga kommentarer: