onsdag 12 oktober 2016

Onsdagen den 12/10,  dagen före operation

Så var det dagen före , imorgon händer det! Var tidig idag på jobbet, Lena på avdelningen bredvid kom med en liten nalle, en maskot för att bringa tur. Hon vet vad jag gillar, blev så rörd av hennes omtanke, tack söta Lena.

Ann var snäll och bytet skift med mig idag (skulle varit sen egentligen) för att jag tillsammans med mina systrar skulle träffa prästen som ska hålla i mammas begravning. Det var en trevlig, kul och lite vimsig präst som var lätt att samtala med, det kändes bra. Efter samtalet var jag nere på Linnegatan och beställde blommor till begravningen.

Min son Jonas kom på besök, vi tjöta lite, åt gott (beställde kinamat) och bara slappa framför tv:n.
 Jag har börjat packa ner lite saker i en väska som jag ska ha med mig till sjukhuset, tack Carina Härström för den goda duschkrämen, ska bli härligt att använda den när jag får duscha första gången efter operationen.

Kvällsmaten får bli två näringsdrycker som jag måste få i mig enligt läkaren. Innan läggdags blir det dubbeldusch med Descutan sedan blir det att sova i nytvättade lakan, hur nu sömnen blir. På morgonen blir det en ny dubbeldusch innan jag beger mig iväg till Sahlgrenska, ska vara där 5.45 imorgon bitti. Jag är först i kön och ska vara nere på operation klockan 7.00. Nervös, inte alls ... skoja bara, nervös är jag men det hör väl till. 

Nu alla nära och kära, alla som givit mig så mycket omtanke, det är nu jag tar med mig alla era omtänksamma, stöttande och älskvärda ord,  alla hjärtan och kramar mm. Tänker på er alla och tar med mig allt positivt, vet att ni är med mig i era tankar. Så tack snälla, gulliga, rara, söta ni och håll tummar, tår och allt annat för att det går så bra som möjligt. Ni är bäst!!! <3 nbsp="" p="">
Skriver så fort jag kan och får möjlighet igen.

Inga kommentarer: