fredag 28 oktober 2016

Fredagen den 28/10

Ska försöka sammanfatta veckan som gått. I söndags hade jag en liten downdag men min dotter, hennes man och mina barnbarn kom på en liten fika och liva upp mig. Visade Hugo mitt ärr och han gjorde stora ögon och sa oj sedan var det inte mer med det, vi fortsatte att prata om Pokemon som är hans största intresse just nu. Fick en vacker bukett med rosor och ett hjärta av dem :-)





 



































Måndagen var det dags för mammas begravning på Västra kyrkogården, Lukas kapell klockan 13.30. Vädret har inte varit så bra men just denna dag lös solen och alla höstträd blev extra vackra. Stunden i kapellet var sorglig men fin och så mycket härliga blommor. Får citera min syster som också lade märke till att precis när Ted Gärdestad sjöng "när solen går upp" så letade solens strålar in i fönstret och lös på oss där vi satt. Man blir väl lite extra känslig en sådan här dag men det kändes som mamma verkligen var där med oss. Efteråt samlades vi på restaurang Portofino där vi åt en god landgång och tårta. När vi kom ut därifrån var det mulet väder igen!





 


































 Tisdagen var en lugn hemmadag. Så kom onsdagen och jag tog bort mina agraffer, känndes knappt och det var så skönt att bli av med dem. Vi var iväg och handlade lite sedan hände inget speciellt mer den dagen.

På torsdagen var jag och hälsade på på jobbet. Så härligt när man blir mottagen av kramar och snälla ord, underbara barn och kollegor man kan inte bli annat än superglad!
Efter det åkte vi ner till Sara som gjort flera av blomsterarrangemangen till mammas begravning, en sådan duktig tjej och hon ställde upp extra på sin lediga söndag , då är man verkligen värd en liten present. 

Så är vi framme vid idag, tandläkarbesök stod på schemat. Allt gick bara bra där, med beröm godkänt, så himla skönt. Sedan var det bilens tur, dags att byta till vinterdäck.
Ikväll ska vi sitta lite barnvakt, vi skickar Jennie och Martin på en skräckupplevelse på Liseberg, hoppas de får trevlig
Önskar alla en riktigt trevlig helg. Kram!


Inga kommentarer: