tisdag 18 oktober 2016

Tisdagen den 18/10

Skönt att sova i sin egna säng igen, sov ganska gott men drömde mycket. Inte så ont, visst känns det men ingen större fara tabletterna hjälper bra. Fick frukost på sängen idag av min underbara man.

Vi tog en liten promenad i det härliga höstvädret, inte så kallt och inte blåsigt, mulet väder men jag njöt av de vackra höstfärgerna.

Efter det tog jag en tur till världens härligast frisör som alltid tar emot mig med ett glatt leende :-D Först tänkte jag att jag struntar i att göra något åt håret eftersom jag kanske tappar allt när jag ska cellgiftsbehandlas men jag ändrade mig. Håret var så slitet och behövde lite färg på utväxten, nu när allt gått så bra och jag är så lycklig över det så kändes det som jag var värd det och må ändå bättre,  och så blev det!



På dagen kom ett blomsterbud med blommor och choklad. Tack igen Lena för de fina blommorna och chokladen som jag ska smaka på någon dag när magen inte är så upprorisk du,är så himla omtänksam.


På eftermiddagen ringde det på dörren, det är blomsterbud ropade Hansi då han svarat i porttelefonen. Vad konstigt att de inte ringde först och kollade om vi var hemma sa jag och gick mot dörren. Ut ur hissen kom två leende ansikten som jag kände igen, vilka luringar! Det var mina kära vänner och kollegor som stod där med en blomma till mig, så himla kul att se och krama om dem igen.
Vad rik jag känner mig som har sådana vänner :-)



Inga kommentarer: